czwartek, 27 stycznia 2011

Moje ulubione desery

Witajcie

Napewno każdy z Was ma swoje ulubione desery. Moja rodzinka również, i właściwie każdy preferuje coś innego. Mąż jest wielkim "łasuchem" więc zjada wszystko co słodkie :)czy to pieczone, czy schładzane w lodówce. Jedna z córek ostatnio upodobała sobie ciasto na bazie kaszy mannej tzw. kaszaczek . I właśnie przepisem na to ciasto, chciałabym się dzisiaj z Wami podzielić.

Naprawdę ciasto nie jest bardzo skomplikowane :)

Składniki:

5 łyżek kaszy mannej
1/2 litra mleka
1 szklanka cukru
1 kostka masła lub margaryny
paczka biszkoptów (okrągłe)
zapach (wedle gustu, ja lubię arak lub rum)
galaretka ( smak w/g uznania)

Przygotowanie


Kaszę manną i cukier namoczyć w mleku przez około 10 min. Później ugotować na gęstą masę, ciągle mieszając aby nie powstały grudki. Pozostawić do ostygnięcia. Gdy już będzie schłodzone dodać zapach i masło. ( ja masło dodaję prosto z lodówki, pokrojone w kostkę, wtedy lepiej się mnie uciera). Utrzeć na pulchną masę. Przygotować tortownicę średniej wielkości, wysmarować delikatnie spód i boki masłem. Na dno tortownicy układać biszkopty lekko maczane w niewielkiej ilości mleka. Masę podzielić na dwie części, jedną część masy wyłożyć na biszkopty. Na to ułożyć drugą warstwę biszkoptów i drugą część masy. ( ja lekko zmodyfikowałam swój przepis i do drugiej częśći masy dodaję ok łyżki kakako - wszystkim bardziej smakuje i smak jest bardziej wyrazisty). Wstawić tak do lodówki aby się schłodziło i masa zwarła. Na koniec przygotować galaretkę wg przepisu na opakowaniu i jak już będzie zimna zalać nasze ciasto. Ponownie wstawić do lodówki aby stężało.

Moja córka je uwielbia i tylko to każe mi przygotowywać :)

Ja życzę Wam udanego "kuchcikowania" i SMACZNEGO !!!

W najbliższym czasie kolejne przepisy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz